A kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló jellemzői

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*: élménypedagógia
Ajánlott évfolyam*:
  • 09. évfolyam
  • 10. évfolyam
  • 11. évfolyam
  • 12. évfolyam
Ajánlott létszám*:
  • egyéni
  • páros
  • kiscsoport (maximum 15 fő)
Időkeret*: 11-20 tanóra
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Tanulás tanulása
  • Személyközi és állampolgári kompetenciák
  • Kulturális kompetencia
  • Szakmai követelményrendszerből kivett kompetenciák
A 4 0119 01 szakképzési azonosítószámú Pedagógiai munkatárs szakképesítés kerettantervében a „Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló” című témakör a 10. osztályban pedagógia tantárgyból 36 órában kerül feldolgozásra. A projekt a meghatározott témakör feldolgozásához kíván hozzájárulni 10 órában. A következő témakörök kerülnek feldolgozásra: - Nehezen nevelhetőség megnyilvánulási formái - Különleges bánásmódot igénylő gyermek - SNI fogalma - BTM fogalma - Integráció, inklúzió, szegregáció - A tehetséges gyermek nevelésének-oktatásának sajátosságai - HH, HHH fogalma - Veszélyeztetett gyermek, tanuló az óvodában, iskolában - Együttműködés a családdal, szakemberekkel A projekt során a pedagógia szakos tanulók a kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló jellemzőit ismerhetik meg saját élmény alapú megközelítés keretében, interaktív módon. A tananyag elméleti –és gyakorlati ismeretinek összehangolása történik a játékos feladatmegoldások és ismeretterjesztő filmek feldolgozásával. Alkalmazott módszerek az érzékenyítő/érzelmi intelligenciafejlesztő játékok, szerepjáték, önismereti játék, a témakörhöz kapcsolódó dokumentumfilm, mozi film feldolgozása, filmelemzés és a témakörök megbeszélése, egészséges vitakészség fejlesztése.